Dnia 20 maja odbyło się podsumowanie konkursu „ Lepsze myślenie niż palenie”, którego organizatorem była p. Małgorzata Kocyła oraz p. Tomasz Jasnowski. Celem konkursu przeznaczonego dla klas 4 – 5 było zwrócenie uwagi na swoją twórczość, pomysłowość i oryginalność w swoich działaniach niż bezczynność, opieszałość i zwracania uwagi na działania, które szkodzą zdrowiu. Zadaniem uczniów było wykonanie „coś z niczego” czyli dać drugie życie odpadom. W apelu uczestniczyli zaproszeni goście: pani Izabela Jadwiżyc ze szczecineckiego sanepidu, profilaktyk ds. nieletnich Magdalena Gorgol z Komendy Powiatowej oraz dzielnicowy asp. Marcin Lewandowski, którzy opowiedzieli o szkodliwości nałogów oraz konsekwencjach nie tylko zdrowotnych.
12 maja wolontariusze Szkolnego Koła Caritas naszej szkoły wzięli udział w ogólnopolskiej akcji charytatywnej "Pola Nadziei" w celu zebrania funduszy dla szczecineckiego Hospicjum św Franciszka z Asyżu. Doświadczyliśmy wielkiej życzliwości i hojności mieszkańców naszego miasta.
Dnia 20 maja uczniowie klasy 4d utrwalali i sprawdzali swoją wiedzę na temat działań na ułamkach dziesiętnych wykorzystując grę dydaktyczną "Szalone Zakupy". Uczyli się wykorzystywać wiedzę matematyczną w praktyce, planując i realizując zakupy tak, aby nie przekroczyć swojego budżetu. Pobudzali swoją wyobraźnię matematyczną, efektywnie współpracowali poprzez działanie i zdrową rywalizację.
Dnia 20 maja uczniowie klas 5c i 8a pod opieką p. M. Kraszczyńskiej-Budnickiej oraz O. Myc-Łęczyckiej wzięli udział w wykładzie, jaki w Centrum Edukacji Ekologicznej i Rewitalizacji Jezior poprowadził geolog dr Ralf Toleikis, uczestnik wielu projektów geologicznych realizowanych na terenie Europy, Afryki i Ameryki Północnej.Wykład prowadzony był w języku angielskim i dotyczył zagadnień: Dlaczego warto być geologiem?, Czym jest geologia i czym zajmują się geolodzy, Po co badać Ziemię?W drugiej części spotkania uczniowie mogli podziwiać skały różnego pochodzenia, mieli też możliwość uzyskać od dr. R. Toleikis informacje na temat pochodzenia lub rodzaju swoich prywatnych skał, przyniesionych na wykład. Nasi podopieczni wykazali się wielką chęcią poznania oraz znajomością języka angielskiego, zadając prowadzącemu wykład wiele ciekawych i nurtujących ich pytań.